Innovative Health Education

Our multidisciplinary research group’s main goal is to develop a comprehensive, long-term sustainable program in the field of school health promotion, which equally contributes to the physical and mental health development of students and educators.
Knowledge Base

By applying the appropriate pedagogical methods daily, teachers can most effectively develop children’s social skills, coping strategies, and life management skills, which play a crucial role in the formation of a mature, autonomous personality of the student, improving learning outcomes, reducing aggression and dropout rates, and are primary methods for preventing addictions in this age group.

Who Are We?

An interdisciplinary research and methodological group, whose members are committed to promoting the effectiveness of school health development, supporting the mental health of children and their educators, and early prevention of various addictions. An enthusiastic, creative, colorful, and innovative team, whose goal is to create and measure the effectiveness of a program concept in which both the health of educators and children are supported on a win-win basis.

Knowledge Base for Educators

Open our continuously expanding knowledge base

Open

Research Results

16th European Public Health Conference

8-11 November 2023 Dublin, Ireland Addiction prevention & mental health support in Hungarian elementary schools: a mixed-methods study- Árva Dorottya, Vokó Zoltán, Sápi Mária, Cselkó Zsuzsa, Rákosy Zsuzsa

XIII. Kiss Árpád Emlékkonferencia

2023. szeptember 15., Debrecen A hazai iskolai egészségfejlesztés: gyakorlatok, nehézségek, perspektívák egy országos felmérés tükrében- Rákosy-Vokó Zsuzsa, Árva DorottyaEgészségfejlesztési tevékenységhez szükséges kompetenciák és ismeretek oktatásának újszerű...

Collaborating Partners and Participating Institutions

Pécsi Tudományegyetem,
Általános Orvostudományi Kar,
Orvosi N
épegészségtani Intézet

Eötvös Loránd Tudományegyetem,
Pedag
ógiai és Pszichológiai Kar,
Pszichol
ógiai Intézet

Eötvös Loránd Tudományegyetem,
Tanító-és Óvóképző Kar,
Neveléstudományi Tanszék 

Károli Gáspár Református Egyetem

Református Pedagógiai Intézet

Pécsi Tudományegyetem,
Egészségügyi Technológiaértékelő Központ

 

Országos Korányi Pulmonológiai Intézet,
Szervezési és Módszertani Osztály

Semmelweis Egyetem,
Általános Orvosi Kar,
Népegészségtani Intézet

Budajenői Általános Iskola
Budajenő

Bocskai István Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Páty
Talentum Református Általános Iskola
Székesfehérvár
Újpesti Halassy Olivér Német Nyelvet Emelt Szinten Oktató Általános Iskola és Nyelvoktató Nemzetiségi Iskola
Budapest

Pais Dezső Általános Iskola
Budapest

Nagykőrösi Kolping Katolikus Általános Iskola
Nagykőrös

Nagykőrösi Petőfi Sándor Általános Iskola
Nagykőrös

Bethesda Gyermekkórház
Szegedi Tudományegyetem,
Juhász Gyula Pedagógusképző Kar,
Alkalmazott Egészségtudományi és Környezeti Nevelés Intézet
Szegedi Tudományegyetem,
Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar,
Neveléstudományi Intézet

Our research is sponsored by the Hungarian Academy of Sciences within the framework of the Public Education Development Research Program.

Our application number: SZKF-12/2021