Innovative Health Education
By applying the appropriate pedagogical methods daily, teachers can most effectively develop children’s social skills, coping strategies, and life management skills, which play a crucial role in the formation of a mature, autonomous personality of the student, improving learning outcomes, reducing aggression and dropout rates, and are primary methods for preventing addictions in this age group.
Who Are We?
An interdisciplinary research and methodological group, whose members are committed to promoting the effectiveness of school health development, supporting the mental health of children and their educators, and early prevention of various addictions. An enthusiastic, creative, colorful, and innovative team, whose goal is to create and measure the effectiveness of a program concept in which both the health of educators and children are supported on a win-win basis.
Research Results
16th European Public Health Conference
8-11 November 2023 Dublin, Ireland Addiction prevention & mental health support in Hungarian elementary schools: a mixed-methods study- Árva Dorottya, Vokó Zoltán, Sápi Mária, Cselkó Zsuzsa, Rákosy Zsuzsa
XIII. Kiss Árpád Emlékkonferencia
2023. szeptember 15., Debrecen A hazai iskolai egészségfejlesztés: gyakorlatok, nehézségek, perspektívák egy országos felmérés tükrében- Rákosy-Vokó Zsuzsa, Árva DorottyaEgészségfejlesztési tevékenységhez szükséges kompetenciák és ismeretek oktatásának újszerű...
Népegészségügyi Képző- és Kutatóhelyek Országos Egyesületének XVI. Konferenciája
2023. augusztus 28-30., Miskolc Függőségmegelőzés az általános iskolákban: országos vizsgálat a megvalósításról és befolyásoló tényezőiről- Rákosy Zsuzsa, Árva Dorottya, Vokó Zoltán, Sápi Mária, Cselkó Zsuzsa Mennyire hatásosak az iskolai stresszkezelő programok?...
Collaborating Partners and Participating Institutions
Juhász Gyula Pedagógusképző Kar,
Alkalmazott Egészségtudományi és Környezeti Nevelés Intézet
Our research is sponsored by the Hungarian Academy of Sciences within the framework of the Public Education Development Research Program.
Our application number: SZKF-12/2021