Innovative Health Education
By applying the appropriate pedagogical methods daily, teachers can most effectively develop children’s social skills, coping strategies, and life management skills, which play a crucial role in the formation of a mature, autonomous personality of the student, improving learning outcomes, reducing aggression and dropout rates, and are primary methods for preventing addictions in this age group.
Who Are We?
An interdisciplinary research and methodological group, whose members are committed to promoting the effectiveness of school health development, supporting the mental health of children and their educators, and early prevention of various addictions. An enthusiastic, creative, colorful, and innovative team, whose goal is to create and measure the effectiveness of a program concept in which both the health of educators and children are supported on a win-win basis.
Research Results
Az iskolai kortárs egészségnevelői tevékenység lehetséges szerepe az orvosképzésben
Árva Dorottya, Cseh Annamária, Jeney Anna, Dunai Diána, Major Dávid, Zörgő Szilvia: Az iskolai kortárs egészségnevelői tevékenység lehetséges szerepe az orvosképzésben (2024) Lege Artis Medicinae (https://osf.io/preprints/psyarxiv/yd49s)
Függőségmegelőzés a magyar általános iskolákban: Országos vizsgálat a megvalósításról és annak befolyásoló tényezőiről
Árva Dorottya, Sápi Mária, Rákosy Zsuzsa: Függőségmegelőzés a magyar általános iskolákban: Országos vizsgálat a megvalósításról és annak befolyásoló tényezőiről. Egészségnevelés és a pedagógusok-pedagógusképzők kompetenciái (2024) ISBN...
Egészségfejlesztési tevékenységhez szükséges kompetenciák és ismeretek oktatásának újszerű megközelítése a pedagógusképzésben
Sápi, Mária; Rákosy, Zsuzsa Egészségfejlesztési tevékenységhez szükséges kompetenciák és ismeretek oktatásának újszerű megközelítése a pedagógusképzésben. Interdiszciplináris Pedagógia És A Korszakváltás Bizonytalansága XIII. Kiss Árpád Emlékkonferencia...
Collaborating Partners and Participating Institutions
Juhász Gyula Pedagógusképző Kar,
Alkalmazott Egészségtudományi és Környezeti Nevelés Intézet
Our research is sponsored by the Hungarian Academy of Sciences within the framework of the Public Education Development Research Program.
Our application number: SZKF-12/2021